Metodické podklady pro učitele jsou volně k dispozici na internetu. A dokládají, že i tady v ČR jsou školy vlastně aktivizační školírny.

Už jako děti jsme zažili řadu tradičních mýtů... Vánoce, Velikonoce, svatý Mikuláš, kde jsou děti seznámeny s různými koncepty. Děti mají teď Globální oteplování nebo vlastně Klimatickou změnu. Ne je to nejnověji klimatická krize.

Všiml jsem si tehdy jedné věci. Že jsem se nechal namotat na všelijaké příběhy o magických bytostech rozdávajících dárky. Nerad bych tu něco spoileroval, ale už tu byl párkrát pattern, že pak se to nakonec ukázalo jinak, než původně překládáno.

Nakonec i řada politických opatření se kolikrát ukázalo, že to bylo vlastně nějak jinak, a že se na tu minulou dobu snažíme zapomenout. A že je teď nějaká nová pravda, kterou třeba ctít.

A popravdě nevím, jestli řečem o konci světa, co skutečně splňují tradiční... žánr...apokalyptismu KONEC SVĚTA JE TADY, ..věřit? Dokonce i zvěstovatelé bájného oteplování často používají slovo víra.

To ale nedává právě důvěry po všech "klimatech" různých náboženství. I různých sociálních a politických kroků. Například drogové politiky. A pak vám padají letadla "renditionující" teroristy (nové tehdy slovo pro "věznění bez soudu"), kde se v troskách najde kokain. Dokonce pak čtu v novinách, že na projektu tajně spolupracovalo Ruzyňské letiště. Vlastně Letiště Václava Havla. Únosy lidí a věznění bez soudu. Ještěže jsme pustili z hlavy tohle! :D

Když si to zkusím představit z pozice dítěte na střední škole, základní, mateřské, nebo jako působení rodičů, se mi aktivismus jeví dost neurvale. V tomto věku každého staršího vnímáte z pozice autority. Důvěřujete jim. Jsou pro vás rostoucí sada bohů.

Takže, když vám matka nebo učitelka říká, že má přijít nějaká katastrofa, a ptá se vás jako dítěte, jestli nevíte, co s tím dělat, jak moc tady riskujeme rekordní mentální poruchy, o kterých nakonec už mluví sami aktivisté - hovoří se o tzv. klimatické úzkosti/depresi.

Nakonec úzkost jde vyvolat naprosto čímkoliv. Řada lidí s panickou atakou dobře ví, že k úzkosti typicky ani nemáte důvod. I sama absence důvodu se umí stát důvodem úzkosti. 

Vzkaz Grety byl "I want you to panic" ("Chci abyste panikařili").

Prvně jsem věřil fake news o Ježíškovi. :-) Pak že už nemám říkat soudružko ale paní učitelko. A teď mi systém doporučuje panikařit :D

Přitom v panice se přece nedá vyřešit nic.

Ta zhoršuje schopnost řešit i jednoduché problémy.

A ano, je to systém, který nám říká, ať panikaříme. Extinction Rebellion, Pátky za klima, Greta.. to nejsou ve skutečnosti žádní tradiční rebelové. Ti nemají podporu médií a obecně establishmentu. Nezvou si je řečnit do OSN.

Vlastně, když si člověk vybaví nějakou partnerskou hádku, věci umí být velice iracionální. Není vhodným momentem na paniku, ale často se s ní váže. Kolik procent vědců si myslí, že je panický styl mluvy prospěšný? 

Říkat dětem, že všichni chcípnem, a pobouzet je, ať s tím něco dělaj. Honzíku, jdi za králem, a řekni mu, že my už tu žádný oxid uhličitý nechceme!

A bavíme se tu i o dětech na mateřské škole.

Dokonce jim sami učitelé říkají, že mají rebelovat za klima v rámci výuky.

Takže divit se těm davům dětí protestujících za klima, když se to učily ve škole, může asi jen někdo... ne moc znalý. Slušně řečeno gretén, pokud to používá jako argument.

Metodické podklady pro učitele jsou volně k dispozici na internetu. A dokládají moje slova, že i tady v ČR jsou školy vlastně aktivizační školírny. Děti se dokonce učí v rámci výuky jak se aktivizovat do protestu pomocí Facebooku.

Školství je na tom tak špatně, že dokonce učí, jak používat Facebook. Každej s minimem inteligence umí používat facebook. Nemusíte přece děti učit, že si můžou na Facebůčku vytvořit skupinu, a tam se organizovat na protest.

Je neuvěřitelnou tragédií, že tohle je považováno za školství.

Jednak, co to vychováváme za tupé stádo, pokud dětem musíme vysvětlovat jak protestovat??? Možná jsem se nad tím už v nějakém článku podivoval, ale opravdu nechápu, proč je součástí výuky vytváření aktivistických spolků. Takhle vychováme (o vzdělávání už ani nehovořím) nesamostatné roboty.

Přes všechny ty kecy o kompetencích škola učí používat Facebook a vysvětluje jim jak se usebrat a udělat demonstraci a jiné aktivistické akce.

Teď jsem četl v lekci o Globálním oteplování pro 2. stupeň ZŠ, že učitel dětem vysvětlí, jak používat Google Earth. Proboha Google dělá svůj software tak snadno použitelný, že jestli tohle škola musí na 2. stupni děti učit, pak je to dost bída.

A pak jsou tam lekce typu "Všichni vymřeme, protože..." najděte si partnera, který má dokončení této věty. Didaktické vtloukání všelijakých dogmat kolem klimatu.

Je to bída. Naprostá bída a nejen v tématu klimatu ten nový školský trend.

Děti jsou za ručičku vedeny, aby se aktivizovaly ve veřejném dění. Zkoušel jsem to vysvětlovat nadšencům do klimatického konce světa, ale nesetkal se s pochopením. Jeden argumentoval tím, že jsem "nevzdělaný užitečný idiot", čímž mi to totálně nandal. A že o konsensu celé vědecké komunity se přece musí vyučovat.

Marné vysvětlovat, že ...když už.... tak zmínka o údajném konsensu vědců je jedna věc, ale propagandistické vnucování je navíc ještě věc jiná. Stejně jako promítání politicky zabarvených dokumentů.

Gréta Thunberg sama řekla, že ji tehdy k tématu přivedl právě dokument o globálním oteplování, který ji v jejích 8 letech promítli ve škole. 

V 8 letech tedy do děcka prali bůhvíjakou ubulenou limonádu o tom, jak tu všichni pochcípáme, pokud se neaktivizujeme, a něco s tím neuděláme!

A pak se diví, že z toho psychicky zkolabovala. V 8 letech jí řekli, že všichni vymřeme (dovolím si domyslet, jak ten dokument asi vypadal). A že to lidi nezájmem dopouští. Jak tohle někdo může říct dítěti?! A co si od toho slibuje?

Tyhle zm*i naprosto zneužívají děti na jejich politické cíle a absolutně jim chybí páteř to aspoň přiznat. Jako křivé lasičky tvrdí cosi o tom, že děti jen vzdělávají. Ne. 

Aktivizují je a sami říkají, jak právě jsou děti skvělé, aby dotlačily politiky k nějaké akci.

Je to něco odporného. Děti a studenti tak pak na ulicích a v televizi hlásají naučené údaje jako u každého zkoušení. Všichni říkají to samé. Ale oproti normálnímu zkoušení je tato látka velice jednoduchá. Nejdou do hloubky. Opakují jen nadrcená tvrzení. Bez vysvětlení proč tomu tak je.

Co by na mě udělalo spíš dojem, kdyby se jako studenti usebrali, a jali se látku klimatu vysvětlovat veřejnosti. Vyvracet údajné mýty ropného průmyslu. Nakonec je to studenstvo. Mohli by jako studenti dělat dojem v rámci jejich vlastního školního projektu dostat do povědomí téma více do hloubky. Nikdo z nás se hned nestane expertem na klima, ale můžeme se lépe naučit číst vědecké podklady, a problém lépe chápat. Když má způsobit konec světa, tak proč z toho neudělat věc veřejnou.

Protože není jen konsensus vědců ale tisíce vědců včetně klimatologů, kteří tvrdí, že celý ten alarmismus je nejen chybný, ale že je v rozporu se základy vědy jako takové. Proti samotným základům, jak věda funguje. Takže poslouchejme vědce. Ale všechny. Koncept popírače je něco, co nemá ve vědě žádné místo. Má své místo u náboženství. 

Není asi divu, že alarmismus kolem klimatu začíná být vnímán jako náboženství, když si zvolili i termín "popírač" těm, kteří tomu cituji "nevěří".

Studenti by nám mohli pomoct umět číst vědecké studie, chápat pojmy této nejkomplexnější vědy vůbec. Stejně tak přispět brainstormingem jak změnit naše hospodářství, abychom přírodě neškodili. Počítat emise CO2 u solárních panelů, jaderných elektráren, uhelných, vodních. Hledat klady a zápory různých řešení. Místo toho čtu od aktivistky o "uhlíkové elektrárně", což je úplně absurdní pojem :-)

Aktivisté tvrdí, že oni tohle řešit nechtěj, a omlouvají se, že to se ještě neučili, ale tak Grétě bude už jistě brzo 17 let. Ona je v podstatě dospělá. To už není žádné dítě. Její výřečnost a schopnost/kuráž mluvit veřejně je skutečně výtečná. Ale pojďme se posunout od hlášek.

Místo toho máme brečící sedmileté děti, že dojde ke katastrofě. A jejich rostoucí psychologickou i psychiatrickou léčbu. Medikace vyděšených dětí pomocí psychofarmak. 

Dospěláci jim řekli, že všichni chcípnem, a ptají se jich, jestli neví, co s tím dělat. 

Dětí! 

Úplná magořina, když se nad tím zamyslíte. 

A děti říkají, že neví, co s tím, ale že máme poslouchat vědce. 

Které vědce? 

Nikdo neví, tak si pozvou znovu Grétu. 

Tak proč teda nepozvou ty vědce?

Není skutečným zločinem proti lidskosti strašit děti koncem světa? Hrozí, že paralyzujeme celou novou generaci existenciálním strachem.


Jiří Míka


Q.S.

Je to takový Matrix. 

Nic není nedotknutelné. Ani děti a jejich dětství. 

Dnes je ve školách straší udušením CO2 a učí masturbovat... 

Je nepochybné, že zhroucení tohoto systému implozí se blíží mílovými kroky. 

Slepí vůdci vedou slepé stádo a hluší k tomu pějí písně hluchým...